دسته‌بندی نشده

فرق کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی

فرق کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی

همیشه فرا رسیدن فصل گرما دغدغه های مربوط به خودش را دارد. شدت گرما

در برخی از مناطق ممکن است به حدی باشد که افراد کاملاً از گرما کلافه شوند.

استفاده از کولر آبی یکی از راهکار های مناسبی است که می تواند کمک بسیاری به تحمل گرمای روزها بکند.

در سیستم سرمایشی کولر با عبور دادن آب از روی یک واسطه باعث ایجاد هوای خنک می شوند. در ایران معمولاً دو نوع سیستم سرمایشی یا واسط تبخیری وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

کولر آبی سلولزی چیست و چه تفاوت هایی با کولر آبی پوشالی دارد، با ما همراه باشید

برای مقایسه این دو مدل کولر آبی ، این از جمله مهم ترین سوالاتی است که افراد ممکن است

در هنگام خرید این محصولات از خود بپرسند. برای آگاهی یافتن از این موضوع

و شناخت بهتر تفاوت های میان کولر آبی سلولزی و کولر آبی پوشالی به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

 

ویژگی های کولر آبی معمولی

واسط تبخیری یا همان پدها که در کولر آبی پوشالی به کار می رود از نوع الیاف و پوشال چوبی می باشد.

.

از دیگر ویژگی های این نوع پوشال می توان به ذرات شکننده ی این نوع بافت تبخیری اشاره نمود که می تواند به عنوان یکی از معایب آن نیز مطرح شود. این ویژگی باعث می شود تا دوام و پایداری این پوشال ها نسبت به انواع دیگر پایین تر باشد.

مزایا و معایب کولر آبی معمولی

از مهم ترین مزایای کولر آبی پوشالی می توان به تهیه ی آسان این محصولات اشاره نمود که باعث می شود تا کاربری آن ها نیز راحت تر باشد. هر چند در کنار این مزایا معایبی وجود دارند

که باعث می شوند تا بسیاری از سازمان ها و شرکت ها از کولر آبی سلولزی برای محیط کاری خود استفاده نمایند.

از جمله مهم ترین معایب کولر آبی پوشالی می توان به جدا شدن و پخش شدن ذرات ریز از بافت پوشالی کولر و پخش آن همزمان با عبور دادن باد در محیط می باشد.

پخش شدن این ذرات در محیط اتاق می توان باعث ایجاد سوزش در چشم افراد شود. به همین دلیل است که معمولاً توصیه می شود تا از قرار گرفتن در معرض مستقیم

باد کولر آبی پوشالی خودداری نمایید. همچنین این ذرات علاوه بر این مورد می توانند باعث ایجاد یک نوع آلرژی و افزایش ابتلا به بیماری های تنفسی را سبب شوند.

از طرف دیگر خیس بودن همیشگی سطح پوشال های کولر آّبی پوشالی می تواند مکان مناسبی برای تجمع و رشد انواع باکتری در داخل کولر باشد.

ویژگی های کولر آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی از پد سلولزی در ساختار خود استفاده می کند. کولر آبی سلولزی در ظرفیت هوادهی متفاوت و با برندهای مختلفی تولید و در بازار موجود می باشند.

از برندهای مطرح میتوان به کولر آبی آبسال اشاره نمود، که علاوه بر سطح کیفیت بالا همراه با گارانتی وخدمات پس از فروش ارائه می گردد.

می توان به استفاده از پد های با سطح یکنواخت اشاره نمود. این موضوع باعث می شود تا برعکس کولر آبی پوشالی، راندمان کاری در کولر آبی سلولزی بالا برود و محیط بتواند

با مصرف انرژی کمتری به دمای مناسب خود برای خنک شدن برسد. اگر از پد های سلولزی استفاده نمایید می توانید به راحتی متوجه شوید که در این پد ها ، آب کاملا یکنواخت توزیع می گردد

و هیچ نقطه ای از پد سلولزی خشک و یا انباشته از آب نمی گردد. همین امر باعث می شود خنکی ایجاد شده در کولر سلولزی بسیار بیشتر از کولر پوشالی باشد.

مزایا و معایب کولر آبی سلولزی

یکی دیگر از مزایای کولر آبی سلولزی به ساختار بسیار منسجم پد های سلولزی به کار رفته در آن برمی گردد.

ساختار این پد ها باعث می شود تا امکان هر گونه شکنندگی در این پد ها بسیار پایین باشد و هوای خروجی از کولر عاری از هرگونه آلایندگی مرتبط با پوشال می باشد.

در این بین در کولر صنعتی به علت جریان هوای بسیار بالا در حدود ۱۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ قدرت باد جهت تخریب پوشال بسیار بالاست و عمر پوشال به شدت کاهش می یابد.

بنابراین در کولر صنعتی پد سلولزی به عنوان واسط تبخیری انتخاب می گردد.
پد سلولزی دارای سایزهای متعدد می باشد. که با توجه به ابعاد کولر انتخاب می شوند.

انواع مختلفی از پد سلولزی در بازار ایران وجود دارد که متاسفانه دارای کیفیت مناسب نبوده و با عملکرد نامطلوب باعث کاهش راندمان دستگاه می شود .

پس لازم است تا در هنگام خرید پد های سلولزی جهت استفاده برای کولر های آبی سلولزی دقت زیادی درباره ی کیفیت این محصولات و همچنین گارانتی آن ها داشته باشید.

یکی از معایب کولر آبی سلولزی را می توان قیمت بالای پد های سلولزی دانست که البته با توجه به کیفیت و طول عمر بالاتری که نسب به پوشال ها دارند

، این قیمت بالا می تواند از نظر اقتصادی کاملاً توجیه پذیر باشد.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دما پویا نسبت به مشاهده و خرید سیستم های تهویه مطبوع اقدام نمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *